I need some sleep

"I dag er det søndag," sa jeg til pappa i går.
"Det passer litt dårlig, for det er søndag i morgen," svarte han.

Joda. Det var søndag på fredag, i går og det har vært søndag i dag. Ingen har godt av tre søndager på rad, uansett hvor lite de har spist de siste 16 dagene. Søndager går til å være veldig rastløs uten å gidde å gjøre noe, og ende opp med å spise. Masse. Sjokoladepudding, is, godteri, middag, yoghurt, mer sjokoladepudding.

Når jeg blir stor skal jeg samle på språk. Jeg har begynt litt allerede:

Finsk:
Moi! Mitä kuuluu(ut:mittakolo)? Gulle. Moika.
= Hei! Hva skjer? Selvfølgelig. Ha det.

Spansk:
Hola! Que pasa? Muy bíen. Adiós.
= Hei! Hva skjer? Veldig bra. Ha det.

Italiensk:
Ciao! Cosa succede? Certamente. Ciao/arrivederci.
= Hei! Hva skjer? Selvfølgelig. Ha det.

Den italienske må jeg nok øve meg på, siden den fant jeg akkuratt på nettet. Når jeg passerer femti skal jeg overraske barnebarna mine med å snakke alle slags språk. Jeg skal kunne spansk, italiensk og fransk flytende. Kanskje dansk og russisk også. Etter hvert skal jeg kunne litt indisk også, og diverse gloser og ordtak på alle tenkelige språk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0